Farul de Aterizare din Constanta




Farul de aterizare
Timp necesar citirii: 3 minute

Farul de aterizare din orasul Constanta este cunoscut drept cea mai sigura metoda de ghidare a navelor care intra in Portul Constanta. In acelasi timp, farul de aterizare joaca si rolul de radio-far, fiind unul dintre cele patru astfel de faruri unice situate pe coastele Marii Negre.

Farul de aterizare: Caracteristici generale

Constructia Farului de aterizare a inceput in anul 1958, iar in 1960 a avut loc inaugurarea respectivului obiectiv. In acea vreme, in zona nu existau parcuri, blocuri sau bulevarde mari. Farul este asezat in punctul φ = 44º09’29” N, λ = 28º37’49” E si are o inaltime de 58 de metri.

Mergi la Galeria Foto

Farul emite o lumina alba, cu grup de doua sclipiri, pe perioada de 29.8 secunde. Directia luminii este de 360 de grade, iar lumina focului se ridica la inaltimea de 87 de metri deasupra nivelului marii. In interior exista o scara in forma elicoidala care are 259 de trepte. Lumina farului este vizibila de la o distanta de pana la 24 de mile marine.

Mecanismele electrice si optice ale farului se gasesc intr-o cupola metalica ce are forma piramidala. Cupola este realizata din teava de otel si fier cornier. Cupola are o inaltime de 15 metri, iar baza piramidei are dimesiunea de 5 metri.

 Radio-farul Constanta

Tot in Farul de aterizare este instalat si Radiofarul Constanta. Acest radio-far este parte dintr-un grup de patru faruri asemanatoare aflate in jurul Marii Negre. Celelalte trei sunt Nos Emine, Nos Kaliakra si Maslen Nos.

Radio-farul Constanța emite un semnal radio, in codul Morse. Frecventa semnalului emis este 291,5 KHz. Acest semnal poate fi folosit de nave pentru a se orienta prin metoda goniometriei.

Citeste si: Vasile Canarache, figura marcanta in istoria orasului

Ofițerii de navigație ai navelor comerciale si militare sunt instruiti sa descifreze semnalele emise de aceste faruri. De asemenea, caracteristicile farurilor de aterizare si ale radio-farurilor se gasesc in manualele speciale si hartile de navigatie de la bordul tuturor navelor militare si comerciale din intreaga lume. Din anul 1966, Directia Hidrografica Maritima Constanta, care administreaza farurile de pe litoralul romanesc al Marii Negre, este membru in cadrul ASIM (Asociatia Internationala de Semnalizari Maritime).

In timpul noptii, Farul de aterizare Constanta poate fi usor identificat din largul marii. Acest far are o caracteristica luminoasa unica: o lumina alba cu doua sclipiri scurte grupate la fiecare 29.8 secunde.

Farul de aterizare: Renovare si modernizare

In ultimii 10 ani Farul de aterizare a trecut printr-un proces de modernizare, ramanand un simbol al orasului Constanta. Constructia impunatoare, asezata in mijlocul unui parculet, atrage privirile tuturor trecatorilor. In anul 2005, Farul a fost supus unor reparatii capitale. In 2010, un nou cap de far, mai performant, a fost instalat in cupola metalica.

Pe litoralul romanesc al Marii Negre se gasesc inca sase faruri de aterizare. Acestea sunt amplasate la Midia, Mangalia, Sulina, Tuzla, Sfantu Gheorghe si Gura Portitei. Toate cele sapte faruri de aterizare asigura o vizibilitate de cel putin 15 mile marine de la tarm. Farurile sunt administrate de catre Directia Hidrografica Maritima Constanta.

Galerie Foto

Foto: © 2012-2017 Marius Manole. Toate drepturile sunt rezervate. Este interzisa reproducerea, distribuirea si folosirea in scop comercial a fotografiilor fara acordul autorului.

(Click pe fiecare fotografie pentru a o deschide la dimensiunea maxima)

Far Farul si fantana Farul din Constanta Far noaptea Far si arteziana Farul de aterizare Intersectie far

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*